sobota, 16 listopada 2013

Ostatni dzień w Sajgonie

Dziś jak przystało na prawdziwe wakacje w miasto ruszyliśmy po 13.00. W ciągu 5 godzin przemierzyliśmy ponad 12 km.  Pierwszym punktem programu była hinduistyczna świątynia Mariamman poświęcona bogini mocy.

Następnie udaliśmy się w poszukiwaniu pagody Xa Loi. O mały włos zobaczylibyśmy pagodę tylko z zewnątrz. Brama wejściowa była zamknięta.  Pojawił się jakiś pan, który pokazał nam boczne wejście na teren świątyni.

Tym sposobem mogliśmy podziwiać kolosalny posąg Buddy z brązu.

W świątyni zaczepiła nas buddyjska mniszka, dobrze mówiąca po angielsku. Zaprosiła nas na godzinną medytację. Dostaliśmy od niej w prezencie książeczkę historii pagody Xa Loi w języku angielskim. Ładnie się pożegnaliśmy i popędziliśmy dalej. Strasznie było dziś duszno i akurat na naszej trasie 0 restauracji. W takim upale człowiek marzy o zimnych napojach, aż wpadliśmy na budkę z zimną colą (butelka za 9tyś dong - niecałe 0,5$). Wystarczy zejść z turystycznych szlaków i ceny stają się normalne:). W drodze  udało nam się też przegryźć kanapkę z budki za 15 tyś dong (za 2 szt 1,5$). Docieramy do świątyni  Jadeitowego Cesarza.

Trudno było się połapać, który to ten jadeitowy, ale już wiemy :)

Świątynia jest bardzo klimatyczna, jedyny mankament to to, że w jej bezpośrednim otoczeniu postawiono  wysoki nowoczesny apartamentowiec.

Ostatnie miejsce, które chcieliśmy zobaczyć  przed zachodem słońca to port na rzece Sajgon. Niestety daliśmy radę obejrzeć tylko jego mały fragment .

Vis-a-vis portu stoi przepiękny "Hotel Majestic" doba ok 150$ za pokój dwuosobowy, śniadanie wliczone w cenę - nie jest aż tak drogo ;)

niedaleko mijamy też Teatr Miejski zwany Operą

W drodze do hotelu odwiedziłam jeszcze salon kosmetyczny. I za całe 2 $ poddałam się zabiegowi woskowania pach.
I na koniec pożegnalna kolacja. Oczywiście sajgonki :) nazywane tu springrollsami  10 szt za 50 tyś. dong(2,5$) do tego sok 25 tyś dong (powyżej 1 $). Jutro rano ruszamy do Delty Mekongu.