wtorek, 5 listopada 2013

Sapa – treking 2 do Ta Phin Village

Dziś kolejny dzień trekkingowy. Postanowiliśmy udać się w innym kierunku. Naszym celem jest polecana wioska Ta Phin.
Wstaliśmy 7:30, czyli standard. Następnie restauracja obok hotelu. Po śniadaniu idziemy do najbliższego biura turystycznego zapytać o możliwość zorganizowania wycieczki w dniu naszego wyjazdu. Czyli jutro, tak aby zakończyć ją w Lao Cai, skąd mamy nocny pociąg do Hanoi. Pani zaproponowała nam trekking do Ta Phin właśnie i przejazd samochodem do Lao Cai. Miała by to być wycieczka zorganizowana specjalnie dla nas i koszt 58$/2os. Cena, ani cel nam jednak nie odpowiadają. Wracamy więc do hotelu, szybkie pakowanie i w drogę. Dziś czeka nas dłuższy szlak. Ponieważ zaczyna się on przy drodze wylotowej z Sapy postanowiliśmy skorzystać z motobike -ów za 2 osoby płacimy 50tyś dong (2,5$). Zatrzymaliśmy się u wylotu drogi. Dalej już chcemy iść pieszo. Obstąpił nas jednak spory tłum terkoczących góralek z plemienia red dzao, które zadawały nam dziesiątki pytań przekrzykując się nawzajem.

Z jakiego jesteś kraju, jak masz na imię, ile dni jesteś w Sapa i najważniejsze, czy potrzebujesz przewodnika i czy chcesz coś kupić. Bardzo trudno było pozbyć się pań. Nawet ignorancja nie pomagała. Najwytrwalsze szły za nami kilkaset metrów. Pomogło dopiero zdecydowane i wykrzyczane przez Aurelię „go away” i „are you crazy”. Wreszcie wolni maszerujemy asfaltową drogą dnem doliny. Pogoda jest piękna rozglądamy się więc w poszukiwaniu reklamowanych oszałamiających widoków. Widoki są, ale wczoraj jednak były lepsze. Są słynne tarasy ryżowe, ale niewiele z nich jest nawadnianych. Są z reguły szaro- zielone z gliniastą glebą. Poza tym nie ma możliwości spoglądania na nie z góry.

jeszcze trochę poziomic ;)

jak w Hobbitonie :)

Skupiamy się więc na ludziach i przyrodzie.

pani szyła przed domem na świeżym powietrzu, praca i opalanie w jednym :)

Szczególnie sympatyczne są spotkania z dziećmi.

zaskoczył nas jasny kolor włosów dziewczynki

mijamy szkołę z której wybiegają tłumnie nam na spotkanie dzieciaki. Chcą mi wejść w obiektyw :)

oglądanie zdjęć to niezła zabawa dla nich

po drodze często mijamy świerki, a na nich wiele pajęczych sieci brr, Rafał w jedną wpadł :)

w momencie gdy zastanawialiśmy się dlaczego tu nie ma kóz zobaczyliśmy taki obrazek :)

Po około 6km marszu drogą osiągamy wioskę Ta Phin. Nie zrobiła na nas wrażenia. Wracamy więc starając się zrobić małą pętelkę. Do Sapa docieramy busikiem, który zatrzymał się dla nas przy drodze za  50tyś dong (2,5$) za 2 osoby.
Po trekingu czas na obiadek. Za fried rice with chicen & vegetables płacimy 50 tyś dong (2,5$) za porcję do tego  przepyszne cappucino i hot chocolate za 25 tyś dong (1,2$) za filiżankę w naszej ulubionej restauracji :)

do każdego dania podają na małej miseczce sos sojowy

po lewej wejście do naszego hotelu, po prawej nasza restauracja z super kawą

W hotelu uregulowaliśmy rachunek za pokój i zamówiliśmy busik do Lao Cai i tu kolejne zaskoczenie. Za busik zapłaciliśmy tylko 100tyś dong (5$) za 2osoby. W porównaniu do 300tyś dong (15$) i to po stargowaniu z 400tyś dong (20$). Poczuliśmy się nieźle naciągnięci. Przezornie poprosiliśmy o wypisanie rachunku.
Sapa do złudzenia przypomina Zakopane. Szczególnie ulica Cau May pełna restauracyjek, migoczących reklam i sklepów z asortymentem North Face. Ubrania i sprzęt trekkingowy stają się popularne wśród mieszkańców. Rozbawiła nas góralka wyszywająca swoje szmatki na stopniach przed jednym z budynków, która radziła sobie mimo ciemności świecąc nałożoną na głowę czołówką.